top of page

FR:

  

SYLVAIN BAROU 

(flûtes traversières en bois, duduk, zurna, bansuri, mey, kabazurna, uilleann-pipes, biniou kozh, pku, shvi, gaida, neyanban…) 

Un des flûtistes les plus captivants du moment, Sylvain Barou brise toutes les frontières sur son passage! issu d'une tradition forte, riche et rigoureuse à travers la musique bretonne et irlandaise, il se tourna rapidement vers l'orient suite à plusieurs rencontres musicales déterminantes. Il entama tout d'abord un apprentissage de la musique indienne hindustani avec la flûte bansuri, puis son intérêt pour les musiques modales le poussa vers la Turquie, l'Arménie, l'iran et l'Azerbaïdjan, à travers la pratique du duduk, et zurna et à l’adaptation de ces styles sur son instrument d’origine, la flûte traversière bois (qui en temps normal s’exprime plutôt sur un répertoire dit « celtique »). Toutes ces influences ont nourri un discours unique et empreint d'ouverture, qui lui a permis de se fondre dans tous les contextes, que ce soit traditionnel ou jazz, éléctronique/experimental ou même dans un univers baroque ou classique. Il a été sur scène et en studio avec entre autres Keyvan Chemirani, Prabhu Edouard, Trilok Gurtu, Sabir Khan, Vincent Segal, Stéphane Galland, Michel Alibo, Stéphane Edouard, Donal Lunny, Stelios Petrakis, Efrén Lopez, Eléonore Fourniau, Adnan Joubran, Denez Prigent, Rusan Filiztek, Jacques Pellen, Erik Marchand, Annie Ebrel, Karim Ziad, Nguyen Lê, Altan, Baptiste Trotignon, Airelle Besson, Didier Ithursarry, Titi Robin, Coşkun Karademir…


ENG:

SYLVAIN BAROU 

(wooden flutes, duduk/balaban, zurna, bansuri, mey, kabazurna, uilleann-pipes, biniou kozh, pku, shvi, gaida, persian neyanban…) 

One of the most captivating flute players nowadays, Sylvain Barou likes to put down all barriers on his way. Coming from a strongly rooted tradition of breton and irish music, he was also opening his mind and ears further East, thanks to rich musical encounters. The beginning of his personal « silk road » began with learning indian bansuri/hindustani classical music, then his interest for modal music pushed him further in Turkey, Armenia, Iran and Azerbaijan, through the intensive learning of duduk and zurna and adapting these styles and techniques to his main original instrument, the wooden flute (which is usually commonly heard in a Celtic music context only..) All these influences have nourished and built a unique and open language that allows him to be at ease in various contexts, whether it is traditional, jazz,  electronica/experimental and even baroque or classical. He has participated to many concerts, recordings, projects, along with Keyvan Chemirani, Prabhu Edouard, Trilok Gurtu, Sabir Khan, Vincent Segal, Stéphane Galland, Michel Alibo, Stéphane Edouard, Donal Lunny, Stelios Petrakis, Efrén Lopez, Eléonore Fourniau, Adnan Joubran, Denez Prigent, Rusan Filiztek, Jacques Pellen, Erik Marchand, Annie Ebrel, Karim Ziad,Nguyen Lê, Altan, Baptiste Trotignon, Airelle Besson, Didier Ithursarry, Titi Robin, Coşkun Karademir…

bottom of page